16 de juny del 2016

Pàgines llegides

Les pàgines llegides  són pàgines viscudes?  No sempre ho són, però,  malgrat tot, sovint ens deixen pòsit.
De fet, hi ha moltes lectures que es viuen plenament, altres lectures que, simplement, ens acompanyen i d'altres sobre les quals llisquem sense més. Però totes fan el seu fet. Ens transporten.
Jo aquests darrers mesos m'he deixat dur a través de llibres ben diversos, pàgines noves, fulls gastats i lletres electròniques. M'he fet la il·lusió de resoldre casos irresolubles, de fer viatges impossibles a través del temps, de conèixer terres estranyes...
He caminat per carrers de Barcelona, per terres irlandeses, pel fred intens de terres castellanes, per les neus del Ripollès, per Austràlia, Berlín, Itàlia, l'Anglaterra del XIX...
He resseguit camins de la memòria, memòries de camins, rastres perduts i hores llunyanes.
He conegut malediccions, dones amb empenta, cels poètics, perdedors savis, assassins funestos, músics en hores baixes, lliçons de vida i de mort...
I hi ha moltes històries més que m'esperen i em piquen l'ullet.

Dono gràcies que hi hagi tantes pàgines escrites per llegir i per ser viscudes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

I tu, què hi dius?